پرش به اول صفحه
آرشیو اخبار
|
تقویم ورزشی
|
مجلات
|
قوانین بازنشر
|
همکاری با ما
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
ثبت نام
Martial Arts Website
سایت هنرهای رزمی
صفحه نخست
۱۰ فروردين ۱۴۰۳, ساعت ۰۲:۳۲
سایت هنرهای رزمی اولین و بزرگترین مرجع معرفی اساتید و گسترش هنرهای رزمی در ایران
  • جایگاه ورزش پارکور و هنرهای رزمی در سینمای ایران 
     

    مقدمه :
    سریال های تلوزیونی و سینمای اکشن یکی از پر مخاطب ترین ژانرهای سینمایی و تلویزیونی در سرار دنیا می باشد ، با توجه به جذابیت های بصری و هنرهای رزمی و تکنیک های آکوراباتیک ورزشهایی مانند پارکور بیشتر تهیه کنندگان و کارگردانان بین المللی علاقه دارند از کارشناس و طراح برای خلق این آثار بهره ببرند ، طراحان صحنه های اکشن غالبا در یک یا چند نوع رشته مهیج ورزشی تخصص داشته و از همه مهم تر قابلیت بازیگیری و بازیگردانی را دارند  ، در ایران تعداد اندک شماری از اساتید هنرهای رزمی و پارکور وجود دارند که تجربه همکاری در سینما و تلوزیون را داشته باشند ،

    استاد حامد هایدی یکی از اساتید برجسته پارکور و هنرهای رزمی ایران میباشد که سابقه طراحی صحنه های رزمی همچنین بازیگری در چندین پروژه تلویزیونی و سینمایی را دارد به همین بهانه نظر ایشان را در خصوص چالش ها و موانع پیشرفت در طراحی و ساخت صحنه های اکشن جویا شدیم ، 

    استاد حامد هایدی (بازیگر ، طراح اکشن ، استاد پارکور و هنرهای رزمی ایران)

    علت ضعف تولیدات سینمایی و تلوزیونی اکشن در ایران : 
     
    به نظر اینجانب یکی از ضعف های اساسی تولیدات سینمایی و تلوزیونی اکشن در ایران عدم اعتماد کارگردانها و تهیه کنندگان به طراحان صحنه های اکشن می باشد ، به طور کلی خلق یک صحنه مهیج با استفاده از توانایی بازیگر یا بدلکار نیازمند شناخت اصولی از دینامیک حرکتی و مهارتی و از همه مهمتر درک زیبایی شناسی حرکات در قاب تصویر میباشد ، متاسفانه در ایران بیشتر پروژه های اکشن رزمی همچنین تعقیب و گریزهای بازیگران یا بدلکاران در تلویزیون و سینما به صورت سطحی و بدون برنامه ریزی و طراحی قبلی به تصویر کشیده می شود ، این موضوع باعث شده مخاطب ایرانی هیچگونه میل و رغبتی به تماشای اینگونه صحنه ها نداشته باشد و سرمایه گذاران و تهیه کنندگان سینمایی هم برای جلب نظر مخاطب و بازگشت سرمایه ترجیح میدهند روی ژانرهای درام و کمدی های عامه پسند سرمایه گذاری کنند ، در حال حاضر تنها اتفاق اکشن در تولیدات داخلی مربوط میشود به چپ کردن خودرو ، سقوط از ارتفاع ، تصادف بدلکار با خودرو و از این قبیل موارد که آن هم به خاطر تلاش ، استمرار و پیگیری بدلکاران با سابقه مورد توجه تهیه کنندگان و کارگردانها قرار گرفته است .
     
    در بیشتر فیلم نامه ها درگیری فیزیکی کارکترهای داستان و یا تعقیب و گریزها به صورت مبهم به رشته تحریر در می آید که نیاز به طراحی دارند به طور مثال : 
     "تروریستها مسافران هتل را به گروگان گرفته اند و در همین لحظه سرمربی تیم ملی کاراته ایران به سرعت خود را به پارکینگ هتل میرساند و با تروریستها درگیر میشود " 
    بهام اول در فعل حرکت سرمربی به سمت پارکینگ و ابهام دوم درگیری تروریستها با مربی میباشد که معمولا کارگردانها علاقه دارند تمامی این اتفاقات را سر صحنه و با توجه به موقعیت و ابزار موجود به تصویر در بیاورند ، در حالی که در زمان پیش تولید و قبل از به اجرا در آمدن کار می توان از کارشناس و طراح صحنه های اکشن بهره گرفت و تمام جزئیات تعقیب و گریز و درگیری را به تحریر و سپس به صورت استوری بورد مورد تحلیل قرار داد ، کاراکتر مربی می تواند از تکنیک های مهیج پارکور استفاده کند و از موانع پیش رو تا رسیدن به پارکینگ هتل صحنه های متنوعی را خلق نماید ، 

    طراح اکشن می تواند از بازیگرانی که شاید توان جسمانی زیادی هم ندارند با طراحی تکنیک های عبوری ساده و استفاده از ابزارهای کمکی یه ابر قهرمان و یک ورزشکار حرفه ای به مخاطب ارائه کند و در صورت لزوم از بدلکاران حرفه ای بهره گیرد همچنین در صحنه های درگیری به راحتی میتواند تکنیک های زیبای هنرهای رزمی را با هنر تصویر ترکیب نموده و صحنه ها را برای مخاطب جذاب و قابل باور کند .
    به طور یقین هیچ کارگردانی قادر نخواهد بود از لحاظ آمادگی جسمی و آمادگی روانی  بازیگر و بدلکار را وادار به انجام تکنیک های پارکور و یا هنرهای رزمی  کند چرا که تخصص و مهارتی در این موضوع ندارد مگر اینکه خود کارگردان سابقه ورزشی حرفه ای داشته باشد مانند کارگردانان مشهور بین المللی مانند سیلوستر استالونه یا جکی چان که هم به عنوان طراح و کارگردان تصاویر درگیری را به بهترین شکل به مخاطب ارائه می دهند و کاملا به استفاده از تکنیک های دینامیکی بدنی تسلط دارند
    در یکی از پروژه های تلوزیونی که من هم به عنوان بازیگر افتخار همکاری داشتم  کارگردان بدون هیچ طرح و ایده ای از بازیگر و نقش مقابل آن بازیگر در خواست کرد مانند قهرمانان هنرهای رزمی با هم درگیری فیزیکی داشته باشند تا بخشی از صحنه اکشن داستان را به تصویر بکشد بازیگر اصلی با اکراه قبول کرد و درگیری آغاز شد ، نتیجه این کار آسیب دیدگی بازیگر و حذف بخش اکشن اون قسمت از فیلم بود لذا وجود کارشناس اکشن در اینگونه پروژه ها و فراهم کردن بستر همکاری این افراد الزامیست.
    دلیل دیگر عدم اقبال ژانر اکشن در ایران آمادگی جسمانی ضعیف اکثر بازگیران داخلی می باشد که متاسفانه این موضوع به سبک زندگی و فرهنگی کشورمون برمیگردد چرا که ورزش و آمادگی جسمانی اولویت جامعه نیست و تلاشها در جهت فرهنگ سازی ورزش و سلامت کافی نبوده است . 
    از ورزشکاری حرفه ای که اندکی استعداد در بازیگری داشته باشند میتوان یک بازیگر و هنرپیشه حرفه ای ساخت اما  از یک بازیگر حرفه ای حتی با اندکی استعداد بدنی هم نمی توان در زمانی کوتاه یه ورزشکار حرفه ای با قابلیت های بدنی و مهارتی ویژه ساخت در نتیجه مناسب ترین کار استفاده از پتانسیل مهارتی و آمادگی ورزشکارانی است که با سینما و تلویزیون همکاری داشته و قابلیت تبدیل شدن به ستاره های سینمایی و تلویزیونی در ژانر اکشن را دارند . 
    امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد رشد و پیشرفت صنعت سینمای اکشن کشور باشیم و بتوانیم قهرمانان وطنی در سینمای ایران به نسل جوان معرفی نماییم . 
    و امیدواریم فرهنگ قهرمان پروری در سیاست فرهنگی جامعه جایگاه خود را بدست آورد . 
    موفق و سربلند باشید 
    حامد هایدی 
    1399/9/9
     
    علت ضعف تولیدات سینمایی و تلوزیونی اکشن در ایران : 
     
    به نظر اینجانب یکی از ضعف های اساسی تولیدات سینمایی و تلوزیونی اکشن در ایران عدم اعتماد کارگردانها و تهیه کنندگان به طراحان صحنه های اکشن می باشد ، به طور کلی خلق یک صحنه مهیج با استفاده از توانایی بازیگر یا بدلکار نیازمند شناخت اصولی از دینامیک حرکتی و مهارتی و از همه مهمتر درک زیبایی شناسی حرکات در قاب تصویر میباشد ، متاسفانه در ایران بیشتر پروژه های اکشن رزمی همچنین تعقیب و گریزهای بازیگران یا بدلکاران در تلویزیون و سینما به صورت سطحی و بدون برنامه ریزی و طراحی قبلی به تصویر کشیده می شود ، این موضوع باعث شده مخاطب ایرانی هیچگونه میل و رغبتی به تماشای اینگونه صحنه ها نداشته باشد و سرمایه گذاران و تهیه کنندگان سینمایی هم برای جلب نظر مخاطب و بازگشت سرمایه ترجیح میدهند روی ژانرهای درام و کمدی های عامه پسند سرمایه گذاری کنند ، در حال حاضر تنها اتفاق اکشن در تولیدات داخلی مربوط میشود به چپ کردن خودرو ، سقوط از ارتفاع ، تصادف بدلکار با خودرو و از این قبیل موارد که آن هم به خاطر تلاش ، استمرار و پیگیری بدلکاران با سابقه مورد توجه تهیه کنندگان و کارگردانها قرار گرفته است .
    در بیشتر فیلم نامه ها درگیری فیزیکی کارکترهای داستان و یا تعقیب و گریزها به صورت مبهم به رشته تحریر در می آید که نیاز به طراحی دارند به طور مثال : 
     "تروریستها مسافران هتل را به گروگان گرفته اند و در همین لحظه سرمربی تیم ملی کاراته ایران به سرعت خود را به پارکینگ هتل میرساند و با تروریستها درگیر میشود " 
    ارسال نظرات
    ۰ نظــــــر منتشره: ۰




    استاد حامد هایدی
    استاد حامد هایدی
    موسس و سرپرست گروه ورزشی هیتال پارکور
    هیتال پارکور
    هیتال پارکور
    هیتال در زبان پارسی باستان و شاهنامه فردوسی بزرگ به معنای پهلوان عنوان شده و در زبان انگلیسی به معنای جنگندگی آن می توان اشاره کرد ...
    چرا مدیتیشن می کنیم؟
    چرا مدیتیشن می کنیم؟
    چرا مدیتیشن می کنیم؟


سایت هنرهای رزمی-هنرهای رزمی-کیوکوشین کاراته-قوی ترین سبک رزمی جهان- معنی اصطلاحات در کیوکوشین-عکس رزمی-فیلم مسابقات کیوکوشین - تاریخچه کیوکوشین-مسابقه کیوکوشین بانوان-کیوکوشین چیست ؟ - کیوکوشین کاراته -قوی ترین سبک رزمی جهان-سازمان کیوکوشین اویاما-Black Belt- kyokushin-سایر ورزشها--کاراته کیوکوشین کاراته-صحنه هایی از کیوکوشین کاراته-ویکی‌پدیا-اطلاعات-کیوکوشین-سبک‌های کاراته-هنرهای رزمی-ژاپن-ژاپنی-کره ای-کیوکوشین کای کان کاراته-کیوکوشین کای کان-دانلود کیوکوشین کای کاراته-دانلود-اپلیکیشن-اندروید-ورزشی-اوکیناوا-سبک‌های هنرهای رزمی ترکیبی-ورزش در ژاپن-ورزش‌های ابداع‌شده در ژاپن-ورزش‌های المپیک تابستانی-مهمترین استادان وقت کاراته-کنوا مابونی-فوناکوشی-هنر رزمی-گنوا ناکازونه-تایرا شینکن-استاد هنرهای رزمی سنتی اوکیناوا- هنرهای رزمی سنتی-وادوریو کاراته-بنیان‌گذار کاراته مدرن-هنرهای رزمی چینی-کنپو-اوکیناوای-گیچین فوناکوشی-مهمترین مبارزان کاراته-فیلم‌های سینمایی رزمی-شوتوکان-اوتسوکا هیرونوری-ضربه زدن-فنون گلاویزی-دفاع شخصی-هنرجویان کاراته-بازی‌های آسیایی-بازی‌های جهانی-فلسفی-تکنیک‌های مبارزه‌ای-چهار سبک اصلی-پایه گذار کاراته-شوری‌ته-استاد فقید-سبک‌های کنترلی-سبک‌های غیر کنترلی-سبک‌های رینگی-گوجوریو-وادوریو-سبک‌های مهم در کاراته-شیتوریو-فرهاد وارسته-کان ذن ریو-بنیان گذار-راه صلح-ناهاته در کاراته-اویاما-تجربیات اویاما-کاتا در کاراته-کاتا-فدراسیون جهانی-مسابقات کاراته-فدراسیون جهانی کاراته-قوانین مسابقات-جیسن کاراته-مبارزات کنترلی و غیرکنترلی-ماسوتاتسو اویاما-انشین-جودو-فدراسیون کاراته ایران-راهنمای تصویری قوانین کاراته-هنرهای رزمی هندی-هنرهای رزمی اندونزی-رزم بدون سلاح-مشت-ضربه پا-سرشاخ-پا-لگد-شوت-بوکسینگ-کیک بوکسینگ-قفل مفصل-جوجیتسو-کوراش-زیرگیری-تندر-بزکش-کردن گیری-خاک شدن-خاک کردن-مبارزه-فایت-فایتر-مبارز-رزمنده-دررو دروکذدن-بارای-گدان بارای-ضربه دست-سوکی-آشی-هارا-هاراگیری-گانمن-شوتو-تیغه دست-تیغه پا-شمشیرزنی-سامورایی-شمشیر سامورایی-گلاویز-سلاح تمرینی-باشگاه-فشار دست-اوس-شیهان-سن سی-شی هان- سنسی-کانچو-سوسویی-سوسای-سن پای-تویی شو-آمادگی جسمانی-آمادگی رزمی-جوجیتسو برزیلی- برزیلی-گریسی-رینگ-تای چی چوان-ووشو-تکواندو-پومسه-ساندا-روسی-قربانوف-بدون دستکش-فول کنتاکت-کنتاکت-کیک-جیت کاندو- بروسلی-اسامی روسای فدراسیون ورزشهای رزمی-کمیته های ستادی-هیات-هیات رزمی-دان10-دان 9-دان 8-دان 7-دان 6-دان5-شالبند-کمربند مشکی-کمربند سیاه-خط-خان دوازده-خان-موی تای-انجمن-کاسویا-ماسائو کاگاوا-میکیو یاهارا-اساتید رزمی-JKS-دوجو-هونبو-باشگاه رزمی-باشگاه-بدنسازی-پرورش اندام-فیتنس-عضله سازی-عضله-نیرو-ماتسویی-ناکامورا-کانامورا-تزوکا-آشی هارا-ماتسوشیما-تیم ملی-کیمه-ذان شین-ذن شین-شین-شین ذن-ماگسو-ذهن-یوگا-کتاب-مقاله-پزشکی ورزشی-پزشکی-درد-درمان-خون دماغ-دانستنیهای رزمی-تقویم ورزشی-مسابقات-مسابقه-بین المللی-استاژ-آزمون-بونکا-رینگی-یامه-مربی-انواع,سبکهای,کاراته-تاریخچه کیک بوکسینگ-تاریخچه کاراته-تاریخچه بوکس-کیک بوکسینگ در ایران-رشته کیک بوکسینگ-کیک بوکسینگ ترکیبی-آشنایی با کیک بوکسینگ-Full Contact Karate-ضربه ناک اوت-ناک اوت-زانو-آرنج-ام پی- سیکن-کیک بوکسورها-بازی,های,داخل,سالن,آسیا/ملی,پوشان,کیک,بوکسینگ,ایران,فرد-بازی های داخل سالن-indoors games-in doors-واکو-بازی های داخل سالن-تایلند-تای بوکس-رقابت،رزمی کاران،درخشش-هنرهای رزمی جنوب شرق آسیا-ورزش‌های مبارزه‌ای-سبک‌های هنرهای رزمی-موای تای-ورزش در تایلند-روز موای تای-کاراته دی-روز تکواندو-روز کاراته-اخبار رزمی-خبر رزمی-خبر مسابقات-روز موای تای-ورزش رزمی موای تای-کلیپ رزمی-آموزش هنرهای رزمی در ایران-آموزش هنرهای رزمی-آموزش کیک بوکسینگ-آموزش کیک بوکس-آموزش بوکس-آموزش موی تای_آموزش کاراته-آموزش کیوکوشین-آموزش کیوکوشین کاراته-آموزش ووشو-آموزش جودو-آموزش جوجیتسو-آموزش رزمی-آموزش دفاع شخصی-دفاع شخصی-سلف دیفنس-آموزش دفاع-آموزش مبارزه-دعوای خیابانی-اموزش درگیری خیابانی-آموزش-اموزش-SELFDIFENS-نینجوتسو-mma-K1-قفس-مبارزه در قفس-کلیپ رزمی-کلیپ مبارزه-فیلم مبارزه-فیلم رزمی-دستکش بوکس-ساق بند-عکاس رزمی-هان شی-هانشی-رنشی-استاد-سایت-وبسایت آموزشی-باشگاه مجازی-معرفی اساتید رزمی-مرجع معرفی-گسترش هنرهای رزمی-مارشال آرتز-تریکینگ-پارکور-تریک-پرش-parkur-triking-martialarts-دایدو-دای دو-دای دو جو کو-کونگفو-توآ-کونگ فو توآ-کونگ فو-کونگ فو توا-میرزایی-راکی-بیوگرافی-محمد علی کلی-شعبان-رستم-استاد رزمی-جکی چان-ایکیدو-ای کی دو-ایکیدو-ای کی کای-جت لی-فیلم مبارزی در باد-مبارزی در باد-مبارزه بروس لی-عکس رزمی-تصویر رزمی-بهترین سایت رزمی-قویترین مردان- قویترین سبک رزمی-قویترین سبک کاراته-بهترین مبارز-بهترین فایتر-حمله-دفاع-دفاع با دست خالی-دفاع با دست-دکتر-کلیپ ورزش رزمی-نمایشی-هانسوکو-دنیای هنرهای رزمی-خبر رزمی-خبر-هنر رزمی-هنر-هنرهای-هاپکیدو-کوبو-بودو-دائو-معبد-شائولین-معبد شائولین-ای ای دو-شکستن اجسام سخت-تمشی واری-نرم-نرمی-تکنیک-تاکتیک-ناک دان-وازاری-چویی-داچی-داچی های کاراته-احترام-روش‌های دفاع شخصی تمرین-ارتش های جهان-سبک های آزاد-سبک های آزاد کاراته-الکسا-آلکسا-مکمل-قهرمانان-اینده سازان-آسیب های ورزشی-اسیب-آناتومی-آناتومی بدن-آناتومی بدن انسان-آناتومی و اعضاء-بهداشت-سلامت-بهداشت و سلامت-سالمندان-ورزش سالمندان-کودک و رزمی-ورزش کودکان-بانوان-ورزش بانوان-تمرین و برنامه ورزشی-برنامه تمرینی-برنامه تمرینی-حرکات اصلاحی-اصلاحی-حقوق ورزشی-حقوق-تناسب-تناسب اندام-تغذیه ورزشی-علم تغذیه-علم و حرمت-علم ورزش-ورزش و ارزش-مربیان و ورزشکاران-اساتید و بنیانگذاران-سبک ها و رشته ها-در ایران-موی تای چیست؟-کاراته چیست؟-راه کاراته-کاراته راه زندگی-ووشو چیست؟کیک جیتسو-مجله رزمی-مجله ورزشی-کانال هنرهای رزمی-تلگرام-گالری تصاویر رزمی-سلامتی بدن-فنون شرقی-فنون گلاویز شدن-فنون گلاویزی-هنرهای رزمی ترکیبی-رزم ترکیبی-kickboxing-kickbox-honarahayerazmi-هنرجویان-تکواندو کار-کارتهکا-دست خالی-مشت آنین-بازی های المپیک-المپیک-ایچ-نی-سان-شی-گو-ایچی-روکو-شیچی-هاچی-کیو-جو-ایپون-فنون مبارزه ای مبارزه ای-جستجوی مربی-مربی-کوچ-کومیته-کمیته-سمینار-سمینار فنی-استاژ فنی-استهدادیابی-شیرزاد-پیام تبریک-پیام تسلیت-سرپریت-ورزش و جوانان-وزیر-قهرمانی-سکوی قهرمانی-نایب قهرمان-نایب قهرمانی-برون مرزی-تالو-تالوکاران-انتصاب-سوپر لیگ-سوپر لیگ کاراته-داوری در کاراته-جاج-رفری-رنکینگ-رنک-طلا-نقره-برنز-مقام سوم-مدال-کاروان ورزشی-بهترین ورزش رزمی برای دعوا-بهترین ورزش رزمی برای درگیری خیابانی-خشن ترین ورزش رزمی جهان-جهان رزمی-کشنده ترین هنرهای رزمیدر دنیا-قویترین سبک رزمی در دنیا-هنرهای رزمی ، آموزش کاراته ، آموزش تکواندو ، آموزش کونگ فو ، آموزش بوکس ، آموزش دفاع شخصی ، آموزش ووشو ، آموزش جودو ، مبارزه خیابانی ، کیوکوشین ، اساتید ، مربیان ، قهرمان ، مسابقه ، MMA ، تای بوکس ، لیست ، شماره تماس ، باشگاه ، فروشگاه ، ورزشهای رزمی ،پزشکی ورزشی ، شائولین، شی هان، کاراته ، تکواندو ، کیوکوشین ، کیک بوکس ، کیک بوکسینگ ، ووشو ، جودو ، ufc ، کمربند سیاه ، کمربند مشکی ، kamarbandmeshki ، honarhayerazmi، هانشی ، اخبار رزمی ، رزمی ، بنیانگذار ، پزشکی ورزشی ، باشگاه ورزشی، • آسیب ، درمان ، تدریس خصوصی ، ژاپن ، تای بوکس ،موی تای ، بوکس ، دستکش ، لباس ،تاریخچه ، استاد ، مربی ، فدراسیون ، مسابقات ، ایران ، درمان ، بنیانگذار ، اخبار ، سلامتی ، شیهان ، سن سی ، کانچو ، kancho ، shihan ، sensei،martialarts ، اساتید ، مربی،کوچ ، رئیس سبک ، بنیانگذار ، استاژ ، فنی ، آزمون ، دان ، داوری ، قهرمان ، اویام ا، آرنولد ، راکی ، بوکسور ، تقویم ورزشی ، kamarbandmeshi، مبارزه، مبارز، مبارز امروز، رزم، نیرو، ورزش، سلامت ، mobarezemruz ، www ، .ir ، .com , کیک لایت ، سمی کنتاکت ، کنتاکت ، فول ، شین ، های ، رزمی ، فایتر ، fight ، fighter ، وزن کشی ، المپیک ، اردو ، سایت هنرهای رزمی، اخبار رزمی ، خبر رزمی ، تیم ملی ، پرورش اندام ، بدنسازی ، فیتنس-رزمی,مرگبار,هنرهای رزمی,هنرهای رزمی مرگبار,ورزش های رزمی,ورزش های مرگبار,کشنده-ده ها سبک رزمی مختلف و صد ها زیر شاخه مختلف برای این هنرهای رزمی در دنیا وجود دارد-خبرهای آموزشی-رزمی کار ایرانی،هنرهای رزمی،امیر علی اکبری-دنیای ورزش-ورزش-خبر ورزشی-ورزشکاران در فضای مجازی- کراومگا-سبک رزمی کراومگا-آگهی تبلیغ رزمی-تبلیغات رزمی-وبسایت آموزشی رزمی-رزم و زندگی-دنیای کاراته-سوپر کیوکوشین-اسطوره-کاراته آزاد-اسپرت-ستارگان ورزش رزمی-ستارگان ورزش-بزرگان کاراته-روش سامورایی-فنون رزمی-پایگاه خبری-اینستاگرام رزمی-کانال رزمی-گروه رزمی-یوسف شیرزاد-شیرزاد-کانچو یوسف شیرزاد-سوسای اویاما-ماتسوتاتسو اویاما-فروشگاه ورزشی-باشگاه ورزشی-کیسه بوکس-لباس کاراته- لباس رزمی-ایکس تریم-لباس تکواندو-فدراسیون تکواندو-پولادگر-فرجی-لوگوی رزمی-شین کیوکوشین-کیوکوشین بین الملل-دانلود کتاب رزمی-کتاب هنرهای رزمی-دانلودفیلم رزمی-دانلود فیلم سینمایی رزمی-آموزش ضربه-آموزش قفل مفصل- مبارزه در قفس-مدیتتیشن-کفش اسپرت-کفش-تاتامی-رینگ بوکس-osu-اردو-اردوی ورزشی-مینیسک-تشخیص و درمان-فدراسیون پزشکی ورزشی-دوپینگ-بازو-پشت بازو-ساعد-کتف-مچ پا-فک-ضربه هوک-پزشکی ورزشی چیست؟شکستگی بینی-جراحی بینی-دیکشنری ژاپنی-معنی ژاپنی-چیست؟-چرا؟-چیست-بهترین-برترین-قهرمانان-تاریخچه-رزومه ورزشی-رزومه-بنیانگذار موی تای-بنیانگذار کیوکوشین-بنیانگذار ووشو-بنیانگذار تکواندو- بنیانگذار کاراته-بنیانگذار کونگ فو-کشنده-خطرناکترین0خطر-ضربه-انجمن کمربند سیاه-انجمن هنرهای رزمی-ورزش,فیلم,رزمی,دانلود,آموزش-صحنه های اکشن-اکشن-صحنه های رزمی-مطالب آموزشی ورزش های رزمی-بزرگ ترین سایت آموزش حرکات رزمی – تکنو – نمایشی و رنجر بدون نباز به استاد و باشگاه ، آموزش گام به گام تمامی حرکاتی که شما در فیلم های مورد علاقتان میبینید میتوانید حرکت مورد علاقتان برا سفارش دهید تا آموزش آن را برایتان بگذاریم -بزرگ ترین سایت-آموزش حرکات رزمی – تکنو – نمایشی و رنجر بدون نباز به استاد و باشگاه ، آموزش گام به گام تمامی حرکاتی که شما در فیلم های مورد علاقتان میبینید میتوانید حرکت مورد علاقتان برا سفارش دهید تا آموزش آن را برایتان بگذاریمبزرگ ترین سایت آموزش حرکات رزمی – تکنو – نمایشی و رنجر بدون نباز به استاد و باشگاه ، آموزش گام به گام تمامی حرکاتی که شما در فیلم های مورد علاقتان میبینید میتوانید حرکت مورد علاقتان برا سفارش دهید تا آموزش آن را برایتان بگذاریمبزرگ ترین سایت آموزش حرکات رزمی – تکنو – نمایشی و رنجر بدون نباز به استاد و باشگاه ، آموزش گام به گام تمامی حرکاتی که شما در فیلم های مورد علاقتان میبینید میتوانید حرکت مورد علاقتان برا سفارش دهید تا آموزش آن را برایتان بگذاریمبزرگ ترین سایت آموزش حرکات تکنو – نمایشی و رنجر بدون نباز به استاد و باشگاه ، آموزش گام به گام تمامی حرکاتی که شما در فیلم های مورد علاقتان میبینید میتوانید حرکت مورد علاقتان برا سفارش دهید تا آموزش آن را برایتان بگذاریمبزرگ ترین سایت آموزش حرکات تکنو – نمایشی و رنجر بدون نباز به استاد و باشگاه ، آموزش گام به گام تمامی حرکاتی که شما در فیلم های مورد علاقتان میبینید میتوانید حرکت مورد علاقتان برا سفارش دهید تا آموزش آن را برایتان بگذاریم-زرگ ترین سایت آموزش حرکات رزمی-آموزش فیلیپینی تک پا-آموزش فیلیپینی تک پا-آموزش فنون کونگ فو برای مبارزات تن به تن-آموزش مچ اندازی-انیمیشن های رزمی-دانلود فیلم های تونی جا-دانلود تمام فیلم های رزمی-آموزش بستن کمربند در تکواندو-آموزش بوکس حرفه ای-آموزش بلند شدن از روی زمین بدون دست-آموزش جامع حرکت بغل فلیپ به زبان فارسی-آموزش بلند شدن از روی زمین بدون دست-آموزش جامع حرکت بغل فلیپ به زبان فارسی-دانلود فیلم رزمی خشم وجرا-